Ptaki ozdobne
  • Polecaj:

  • Informacje i porady:

    Gatunki i rasy:

    Indeksy:

    Ogłoszenia

    Informacje dodatkowe

    Nasza hodowla


    Ciekawe komentarze:
    Artykuł: Bażant złocisty
    Witaj kuba. Bażanta możesz odebrać od hodowcy kiedy chcesz z tym że kogut jest przydatny w hodowli jak ma minimum 2 lata i jest już w miarę wybarwiony i najlepiej jak masz jednego koguta i 2/3 kury więcej kogutów w wolierze i masz gwarantowane walki ...czytaj więcej
    siwy 2013-08-29 11:40:38
    Artykuł: Bażant złocisty
    Też miałem problem z zamarazającą wodą w poidłach. Kilka razy dziennie musiałem chodzić do woliery żeby wywalić bryłę lodu z poidła i nalać świeżej wody. Dolewanie ciepłej wody niewiele dawało bo przecież momentalnie stygła i zamarzała. Jednej zimy ...czytaj więcej
    Alek 2012-12-11 08:23:51
    Artykuł: Paw królewski
    zobacz, czy trawi jedzenie,czasem ma nie strawiony pokarm przez kilka dni,wtedy na sile daję pieprz mielony np. z kawalkiem zmoczonego chleba.wygrzeje i strawi,tak mialem ...czytaj więcej
    2012-11-20 20:38:27
    Artykuł: Paw królewski
    zastanawiam sie caly czas nad kupnem powstrzymuje mnie zblizajaca sie zima paw ktorego mam wychowywany jest jeszcze przez indyke chociaz ma juz 4 miesiace i jest juz przyzwyczajony wie gdzie sie schronic gdzie wchodzic na noc znowu kiedy kupie samca do ...czytaj więcej
    2012-10-06 18:19:21
    Artykuł: Paw królewski
    wszystkie znaki wskazuja ze jest to samica jednak dzisiaj zauwazylem ze kiedy 2 indyki lezaly sobie na trawie paw podniosl ogon do gory skrzydla opuscil na dol i zaczął sie puszyc jak robi to dorosly samiec i teraz sam juz nie wiem slyszalem ze samice ...czytaj więcej
    2012-10-01 20:33:00
    Artykuł: Choroby piskląt i kurcząt
    Mój kurczak z własnego wylęgu po 8 tygodniach dostał skrętu szyj, w gnieździe jest 7 kurcząt. choruje już 5 dni a inne kurczaki nie mają żadnych objawów choroby. chory kurczak tak ma okręconą szyje że trzyma ją na plecach, wygląda okropnie. Co to za ...czytaj więcej
    Kaśka 2012-09-01 15:56:43
    Artykuł: Paw królewski
    Moje pawice zaczęły znosić jajka po dwóch latach.W tym roku od maja .Podbieralem im i niosą nadal.Skonczą znosić chyba w tym miesiącu jak samiec zacznie tracic ogon.Samica znosi jajko co drugi dzien.U mnie znosi około 18 ...czytaj więcej
    ex 2012-07-22 19:24:58
    Artykuł: Przepiórki w hodowli
    Czyli jaja przepiórze w sklepach to zwykły chów klatkowy. Dziękuję, nie kupię choćby kosztowały nawe 1 grosz. Jakie aspekty zdrowotne może mieć coś powstałe w takim ...czytaj więcej
    jelonek 2012-07-07 17:30:31
    Artykuł: Bażant złocisty
    ja jaja podkładam pod zwykłe kury a najlepiej jest pod liliputke bo jest mala i lekka a karmie pasza do kurczakow i wszystko jest ok. złote wybarwiaja sie po roku czasu czyli z zeszłego roku wybarwiaja mi sie teraz. co do podkładaniajaj pod gołebie to ...czytaj więcej
    patryk28 2012-06-25 22:20:06
    Artykuł: Papużka falista
    Moja papużka a raczej papug dziś uciekł(moja mama otworzyła okno...)Chodziłam szukałam na drzewach reagował na imie i wtedy ćwierkał a tu cisza...wystawiłam klatke na parapet otwarte okno mam jeszcze teraz...może wróci...Jest ciepło na dworzu mam ...czytaj więcej
    izka 2012-05-28 23:53:16

    Bażant diamentowy (łać.Chrysolophus amherstiae)

    Bażant diamentowy
  • Cechy rasy
  • Galeria
  • Informacje - porady
  • Wskazówki hodowlane
  • Inkubacja jaj
  • Wideo
  • Bażanty diamentowe pochodzą z rejonu północnych i południowo-zachodnich Chin oraz z terenu Birmy. Jak większość bażantów sprowadzony został przez angielskich lordów na tereny Wielkiej Brytanii, tam hodowany i z powodzeniem rozmnażany stopniowo rozprzestrzeniony został do hodowli w całej Europie. Aktualnie jest bażantem praktycznie hodowlanym (chowanym w trybie wolierowym), jednak spotkać go można w hodowlach półdzikich w USA gdzie z średnim powodzeniem jest introdukowany. Próby utrzymania na wolności przeprowadzano także w innych krajach jednak bez lepszych rezultatów. W środowisku naturalnym w Azji chętnie zamieszkuje lasy i obszary zalesione, dobrze czuje się w rozległych zaroślach bambusowych. Introdukcja jest bardzo trudna i nawet w Stanach Zjednoczonych gdzie jest wprowadzany do środowiska naturalnego raczej nie spotyka się naturalnych lęgów na wolności.

         Bażant diamentowy zwany po prostu diamentem jest jednym z lepiej znanych i najchętniej hodowanych bażantów. Nie przysparza większych problemów w hodowli wolierowej, dzięki temu bardzo często hodowcy od tego właśnie kuraka rozpoczynają przygodę z hodowlą ptaków ozdobnych. Bażant ten łatwo się krzyżuje co negatywnie wpływa na czystość gatunku, wiele bażantów diamentowych w naszych hodowlach to mutacje. Trudno trafić osobniki czystej krwi bez nalotów innych ras.

    Bażant Diamentowy - cechy rasy
    Samiec
    Samica
    Foto:
    Bażant diamentowy płci męskiej w dorosłym upierzeniu
    Bażant diamentowy płci żeńskiej
    Głowa i szyja: czubek głowy krótki, koloru metaliczno- zielonego; pióropusz: karmazynowe, wąskie przedłużone pióra; twarz i kark: czarna z metaliczno zielonymi plamami; naga skóra i korale: niebieskawy lub niebieskawo- zielony; kołnierz: białe okrągłe pióra z czarną lub niebieską obramówką; dziób: niebieskawo szary; czerwono- kasztanowa z czarnym prążkowiem; boczna część głowy i szyi: czarno- brązowa nakrapiana na płowożółto i wyblakło czerwono z czarnym prążkowiem i zielonym połyskiem; twarz: płowo żółta, silnie odbarwiona na kasztanową czerwień; górna część gardła: płowo żółta czasami biała; dolna część gardła: płowo żółta zabarwiona na kasztanową czerwień; piórka policzków i uszu: srebrno szare z czarnymi kropkami; skóra oczodołu: granitowo niebieska; dziób: biało- szary; tęczówka: brązowa, czasami blado żółta lub szara u starszych samic
    Korpus: grzbiet: metaliczno niebiesko- zielone pióra, okrągłe, z czarną mieniącą się na zielono obramówką; górna środkowa część korpusu: upierzenie czarne z zielonym pasemkiem, żółtym kożuszkowatym frędzlem o kwadratowych, szerokich piórach; kuper (zad): czarny z zielonym pasemkiem i frędzlem w kolorze cynobru, pióra szerokie, kwadratowe; grzbiet: płowo rdzawego koloru, czerwono- kasztanowe odbarwienia z ciemnymi prążkowaniami o zielonym połysku; tył: kasztanowy silnie prążkowany czarnymi, falistymi liniami; boki: płowożółty z ciemnymi prążkami
    Pierś: metalowo niebiesko zielone, okrągłe pióra z czarną obramówką zakończoną mieniącą się na zielono, która jest szersza i jaśniejsza niż miało to miejsce w piórach grzbietu; Podbrzusze: białe; Pachwina: biała czasami z niewielkim odcieniem bladej żółci; Odbyt: biały upstrzony na czarno- brązowo- szaro płowożółta z brązowymi prążkami o zielonym połysku; podbrzusze: blado żółte czasami białe
    Skrzydła: okolica łopatkowa: okrągłe pióra o kolorze metaliczno- niebiesko- zielonym z czarną obwódka na brzegach mieniącą się na zielono; piórka skrzydła: ciemne, niebieskie o metalicznym poblasku z czarnymi obrzeżami; barwy podstawowe: czarno- brązowe piórka, pióra drugo- i trzeciorzędowe skrzydeł: płowo rdzawego koloru, czerwono- kasztanowe odbarwienia z ciemnymi prążkowaniami o zielonym połysku
    Ogon: centralne sterówki: pióra koloru białego z poziomymi, wygiętymi, ciągłymi prążkowaniami koloru czarno- niebieskiego i drobniejszymi, czarnymi, falistymi prążkami między nimi; pozostałe sterówki: srebrno- szare przechodzące na zewnątrz w brązowe, powyginane, czarne prążkowania; piórka wierzchu ogona: nakrapiane czarno-białe z długimi pomarańczowo- cynobrowymi końcówkami; piórka spodniej części ogona: czarno i ciemno zielone przeważnie obramowane na biało; długość od 80 do 110 cm rdzawo brązowy, zaokrąglone pióra na końcach, szerokie, mocno zaznaczone nieregularne, czarne prążki i falowane prążki o płowym i szarym kolorze; długość: od 30 do 60 cm
    Nogi: białe nakrapiane na czarno i brązowe; stopy: niebiesko- szare uda: płowe, nakrapiane czarnymi i brązowymi plamkami; nogi i stopy: niebiesko- szare


    Galeria:
    Piskle bażanta diamentowego


    Podstawowe informacje o bażantach diamentowych
    Nazwa polska: Bażant diamentowy
    Nazwa łacińska: Chrysolophus amherstiae
    Nazwa angielska: Lady Amherst Pheasant
    Podgatunek: żaden
    Zasięg występowania: południowo zachodnie Chiny i północna Birma. Został wprowadzony i jest hodowany w niektórych rejonach Wielkiej Brytanii. Próby introdukcji były podejmowane na całym świecie w tym m. in. w Nowej Zelandii czy na Hawajach. Można także je zaobserwować na półdzikich obszarach USA, ale są to najprawdopodobniej ptaki, które uciekły z ptaszarni lub zostały celowo wypuszczone, ponieważ wątpliwym jest by istniały tam, wolno żyjące populacje tego gatunku.
    Siedlisko: zalesione obszary i bambusowe zarośla
    Opis: bażant bardzo dobrze znany hodowcom ptaków, wręcz nie do pomylenia. Jakkolwiek ptaki krzyżowane ze spokrewnionymi z nimi bażantem złocistym (Chrysolophus pictus) mogą wykazywać do niego podobieństwo
    Występowanie: uważa się że jest rzadki, ale nie zagrożony wyginięciem
    Interesujące fakty: angielska nazwa tego bażanta brzmi: Lady Amherst, został on tak nazwany na cześć Sary księżniczki Amherst. William Amherst Główny Gubernator Indii i mąż księżniczki Sary, był odpowiedzialny za wysłanie pierwszych ptaków do Londynu na początku XIX wieku. A łacińska nazwa Chrysopholus pochodzi z greckiego i znaczy złoty pióropusz
    Miejsce w hodowli: głosy są podzielone, część hodowców uważa go za podstawowego ptaka w wolierze wśród bazantów i ptaków ozdobnych i jest to bardzo popularny ptak w hodowli, jednakże czysty bażant diamentowy jest rzadko spotykany właśnie z racji krzyzowania z innymi rasami bażantów
    Okres rozrodczy: uzależniony od klimatu, przeważnie jednak w maju, choć mogą już zacząć znosić jaja w styczniu - wszystko zalezy od temperatury naświetlenia, bażanty doświetlane sztucznym światłem (sztuczne przedłużanie dnia) zaczynają gody znacznie wcześniej
    Wiek rozrodczy: Dorosłe upierzenie bażant diamentowy osiąga przed 2 rokiem życia, jednak już ptaki jednoroczne są płodne
    Ilość jaj w miocie: od 6 do12 sztuk
    Czas inkubacji: 23-24 dni

         Przydatne wskazówki hodowlane:

         Bażant diamentowy nie wykazuje specjalnych problemów w hodowli. Są to ptaki bardzo odporne na mróz, jeśli tylko zapewni się im chociażby skromną ochronę przed pogodą. Są poligamiczne, kilka bażancic może być trzymanych z jednym kogutem. Bażanty te są bardzo aktywne dlatego woliery powinny być większe z dużą ilością gałęzi i innych przedmiotów, które mogłyby stanowić urozmaicenie krajobrazu. Jeśli planujemy hodowlę tych ptaków, upewnijmy się, że posadzimy dużą ilość krzewów i zarośli.

         Bażanty diamentowe nie są zbyt wymagające pod względem żywienia, można im podawać mieszankę różnych ziaren, okruchów czy płatków. Należy także pamiętać aby dostarczać im "zieleniny" i owoców najczęściej jak to tylko możliwe. Mile widziane są takie smakołyki jak: świerszcze czy larwy chrząszczy. Bażant diamentowy może być łatwo krzyżowany z Bażantem złocistym, a ich potomstwo pozostanie zdolne do dalszego rozrodu. Jednakże wielu hodowców robiąc to przez wiele lat, nie było świadomych szkody wyrządzanej czystej linii tego gatunku. Ostatnio pojawiły się próby "zarobienia pieniędzy" na stworzeniu mutacji tego gatunku przy użyciu skrzyżowanych ptaków. Te praktyki powinny być zaniechane i dlatego jeśli posiadasz w swojej hodowli krzyżówki i zamierzasz je sprzedać, powinno się poinformować o tym nabywcę, żeby nie próbował ich hodować.

         Niewygórowane wymagania hodowlane tych ptaków sprawiają, że są one idealnym gatunkiem dla początkujących hodowców bażantów. Bażanty diamentowe są łagodne i mogą być trzymane razem z innymi gatunkami małych ptaków, takimi jak: gołębie czy zięby.

    Inkubacja jaj bażanta diamentowego
    Czas całkowity inkubacji
    [Doby]
    Temperatura
    [C]
    Wilgotność [%rH] Przełożenie do klujnika: Wilgotność klucia [%rH] Czas klucia
    [doby]
    24 37,7 40/45 21 65/85 3
         Przedstawiony powyżej czas inkubacji jaj bażanta jest czasem całkowitym, dotyczy całosciowej inkubacjiw inkubatorze i czas klucia w klujniku. Okres klucia to ostatnie 3 dni wylęgu bez rotacji jaj, zaleca się zmniejszenie wentylacji o połowę.


    Filmy wideo

    Komentarze użytkowników:
    Autor: Bażant Diament - hodowca ( 2010-08-16, 23:18:42 )
    To chyba rzeczywiście najładniejszy bażant w hodowli. Mogę się poszczycić dużymi sukcesami w chowie i rozmnażaniu diamentów. Niestety trudno aktualnie o zdobycie ptaków czystych rasowo. Większość krzyżuje diamenty z bażantami złotymi i bananami. Powstają różne cudaczne mutacje, ale strasznie osłabia to gatunek. Niewielu hodowców zdaje sobie sprawę że krzyżówki to najgorsze co mogą robić. Bo na początku krzyżują, a potem sprzedają na rynku i mieszańce jadą w Polskę i znowu są mieszane.
    Autor: ( 2011-02-05, 14:15:55 )
    mam bazanta diamentowego lecz niewiem czy samica jest czystj rasy kupiłem ja na targu on ma białe nogi a ona żólte
    Autor: kobalt ( 2011-02-09, 11:19:36 )
    raczej kupiłeś mieszańca, albo był za młodu czymś dziwnym karmiony, w naturalnych warunkach nie ma prawa być żółtych nóg
    Autor: kazik p ( 2011-02-28, 02:48:24 )
    najbardziej u bażantów diamentowych podobają mi sie ogony
    Autor: ( 2011-04-27, 22:43:54 )
    ile razy w roku samice skladaja jaja
    Autor: ( 2011-04-30, 14:22:32 )
    w sezonie (okolice maja)
    - wszystko zalezy, czy bedziesz doswietlac, czy nie
    Autor: ( 2011-11-19, 17:18:22 )
    czy bażanty mogę wypuścić z woliery czy ktos mi moze doradzić czy one się oswoją
    Autor: ( 2011-12-03, 21:15:25 )
    ile samiec musi mieć samic?
    Autor: ( 2012-01-11, 19:23:13 )
    Wypuszczaj ale już więcej ich nie zobaczysz
    Jedyne zwierzęta które tak hoduje są to perliczki .
    Autor: ( 2012-01-11, 19:24:02 )
    samiec od 1 do 5 więcej nie zdoła obrobić :)
    Autor: ( 2012-02-22, 21:13:56 )
    ja niebardzo rozumie dlaczego myślisz że jak wypuści to więcej nie zobaczy ja osobiście byłem w mławie po bażanta złotego i jak go brałem to u gościa chodził na wolności i ja latem terz wypuszczam na podwórko z tym że pilnuje żeby nic iich nie wystraszyło i same mi wchodzą do woliery ale to trzeba czasu
    Autor: krzysiek ( 2012-03-19, 08:10:14 )
    witam mam problem z bazantem srebnym męczy strasznie samice miał trzy sztuki i jedną mi zamęczył czy ktoś ma jakiś pomysł co z takim łobuzem zrobić zdenerwował mnie strasznie i wyżuciłem go na podwórko z woliery jak by ktoś miał jakiś pomysł to bardzo prosze
    Autor: adam ( 2012-03-25, 07:47:21 )
    jeśli msz możliwoś większy kojec rozłożysty iglak lub ćoś gdzie mogłyby się schować
    Autor: krzysiek ( 2012-03-25, 22:51:02 )
    witam woliere mam 3x5 metrów i samice mają gdzie się chować ale on ich tak gania że zawsze gdzieś dopadnie i dziobie już z nerw wypuściłem samca na wolność na podwórko i muśałem go odizolować bo zaczoł mi zwykłe kury męczyć iak kura usiadła to strasznie dziobał kure
    Autor: robertt ( 2012-03-29, 19:10:29 )
    witam posiadam bażanta złocistego i mam z nim problem on zamiast brać się za samiczki to je dziobie. wie może ktoś co z tym zrobić?
    Autor: mj ( 2012-04-22, 10:24:33 )
    czy bażanty złociste (parka) mogą być w 1wolierze z silkami(3kury i kogut) woliera 6mdł 3szer ,2wys.
    Autor: ( 2012-07-22, 20:46:23 )
    Niewiem co zrobi kogut czy niebędzie bił bażantów raczej nie polecam tej kombinacji
    Autor: qwert ( 2012-07-23, 16:48:51 )
    Czy woliera 9m kwadratowe wystarczy na parkę bażantów diamentowycz
    Autor: vert ( 2012-09-09, 08:28:23 )
    no pewnie, ja mam nawet mniejszą woliere i świetnie sie chowają, nie wymagają dużo
    Autor: paw ( 2012-11-20, 20:15:55 )
    ile minimalnie samiec złoty musi miec samic ???

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Hodowca ( 2013-01-07, 18:36:51 )
    Ja na twoim miejscu odosobnił bym jednego z samców, wiele razy tak robiłem i się sprawdziło lepiej będzie jeśli samiec będzie miał dwie kurki .
    Tymczasowe dzielenie woliery raczej nie jest dobrym pomysłem. Pozdrawiam :)
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-01-07, 18:43:57 )
    Jeśli chodzi o odpowiedz w sprawie ilości samic u bażantów złotych to w jednej wolierze rozpłodowej może się znajdować do 4 samic na jednego dojrzałego koguta. Wtedy uzyskamy dobrą płodność. Pozdrawiam
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Hodowca ( 2013-01-10, 21:40:13 )
    W takim przypadku morzesz spróbować przedzielić wolierę (chociarz nie jest to najleprzy pomysł)Jednego z samców odosobnij a drugiego zostaw z dwoma kurkami są to bażanty poligamiczne, kilka kur może być trzymanych z jednym kogutem, zapewni to lepszy lęg. Proponował bym podzielić wolierę nie na pół ale w zalerzności od liczby bażantów(samiec i dwie samice powinny mieć więcej miejsca niż jeden samiec) Pozdrawiam :)
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-01-31, 21:29:13 )
    W jakim wieku samice bazantów diamentowych znoszą jaja
    I w jakim wieku samiec jest płodny
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-03, 17:14:18 )
    Prosze o szybką odpowiedz
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-04, 21:04:17 )
    U mnie gołębią Bazanty diamentowe nic nie mówią
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-21, 16:17:59 )
    Diamentowy powinien mieć policzki niebieskawe i nogi też na niebiesko. A co do złocistego. To powinien mieć nogi dziub oczy i policzki żułte

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-21, 16:28:04 )
    Bazant diamentowy ma niebieskie nogi i dziub a bazant złocisty ma żułte nogi dziub i policzki
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-22, 07:51:20 )
    Powinien
    Zacząć w kwietniu jak jest z wiosny
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-22, 18:55:48 )
    Można już a w marcu koniecznie
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-22, 18:58:39 )
    A ile masz tych bazantów
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-23, 20:38:14 )
    Mogą być dwie kurki z jednym samcemełkm
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-25, 20:39:25 )
    _pewnie że można dawać ziemniaki gotowane i chleb ja daje to samo co kura
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-25, 20:42:50 )
    A co do drugiego samca to zamkni go osobno bo dwa nie mogą być razem
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-26, 22:08:51 )
    Musi być w takim miejscu żeby się nie widzieli
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-02-27, 20:25:33 )
    To zrób druga na dwa metry kwadratowe
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-02-27, 21:44:02 )

    Trybita
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-02-28, 15:11:33 )
    No to się musisz uczyć i to dobrze
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-03-12, 21:36:45 )
    NIE

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-03-15, 19:21:30 )
    Ja ci juz mówiłem
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-03-20, 18:48:08 )
    kiedy bęą noisiły jajka samice bażąnta jeżeli są z wuiosny ??????
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-03-24, 18:13:59 )
    wszędzie pisze ze po roku niosą

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: grzesiek ( 2013-03-29, 16:43:11 )
    witam wszystkich,
    jestem bardzo zainteresowany kupnem pary bażantów diamentowych zdolnych do rozrodu
    proszę o kontakt
    kontakt do mnie 607094486
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-03-31, 18:20:46 )
    acha , ciekawe to :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-05, 12:43:57 )
    pierwsze slysze zeby bazanty diamentowe niosly sie po dwuch latach hahaha jak maja rok czasu to z powodzeniem niosa jajka wiem to z wlasnego doswiadczenia a ci ktorzy nie maja pojecia niech sie nie odzywaja
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-05, 18:57:45 )
    to ta twoja kura musiala byc jakas cora albo cos bylo nie tak chyba ze byla z jesieni
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-05, 18:58:14 )
    i jeszcze nawet roku nie miala
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-05, 20:19:12 )
    a czy na nich dsiadła czy pod inkubator trzebabyło dać proszę o szybką odpowiedź :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-05, 21:54:42 )
    roczne kury rzadko siadaja i nie siadla za to zlote dwiletnie mi siedzialy i z inkubatora byly
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-06, 19:40:50 )
    niosą już jaajka u was //i za ile od pierwszych tokuw powinny zacząć nieść

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-06, 20:15:37 )
    nie niosa ale gdzies pod koniec kwietnia spodziewam sie pierwszych jajek
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-07, 20:11:23 )
    co dopiero pod koniec kwietnia? a zloty tez?
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-07, 20:33:47 )
    wspaniałe ptaki !!

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-14, 10:07:26 )
    raczej tak ;R

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-14, 21:08:07 )
    a czy jednoroczna siadnie na jajkach bo już niesie :D ???
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-15, 20:25:35 )
    tylko ze ja wole zeby to one mi siadły bo z gołębiami nic nie wiadomo a z resztą one nie wychowają piskląt a bażanty tak
    to siadnie jednoroczna na jajkach czy nie siadnie? :d
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-16, 14:47:40 )
    bio ja SŁYSZAŁEM ze jednoroczne nie siedną tylko gdy mają 2 lata to ssiadną
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-16, 20:17:22 )
    jest to możliwe ze samica niosła co dzień jajka a teraz co drugi bo ja słyszałem ze co drugi niesie ale mi przybywały co dzień jajka a teraz niesie co drugi dzień
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-17, 20:31:24 )
    jeszcze nie mam a wy ile macie już jajek ? :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-17, 21:21:22 )
    7 mam jajek złotego
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-18, 15:46:20 )
    ja 8 :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-18, 16:05:28 )
    a umie sie juz dzisiaj kluja

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-18, 20:18:21 )
    ile ci sie wykluło? ? ?
    i ilew lat ma twoja kura?
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-18, 20:19:25 )
    czy wiecie coś o tym zew jednoroczne niesiadają na jajkach ? bo nie wiem jak to będzie
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-18, 22:07:16 )
    lampke im swiec przynajmniej przez pare dni bo bazanty sa delikatne ja swoim swiecilem przez 3 tyg
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-20, 19:10:58 )
    ok 20 C

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-20, 19:11:35 )
    napewno nie siadną jednoroczne bażanty ?
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-20, 20:25:29 )
    rob co chcesz
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-20, 20:36:58 )
    zeby były oświetlone głąbie !!!
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-20, 20:44:38 )
    niosa wam sie juz zlote?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-21, 20:15:34 )
    goloszyjki ktos hoduje?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Ortolan ( 2013-04-21, 21:35:33 )
    Domowy inkubator?!?!
    http://www.ptakiozdobne.pl/6_Inkubacja.html
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-22, 21:59:43 )
    kto chce za darmo bażanty diamentowe pisać mam kilka sztuk :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-22, 22:42:27 )
    ja chce

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-04-24, 21:46:58 )
    tak :D

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-03, 15:41:52 )
    50 zł
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-03, 19:53:08 )
    no

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: dariusz ( 2013-05-04, 09:22:03 )

    dlaczego samiczka z tamtego roku z maja jeszcze nie niesie jajek a juz jest 4 maj
    i jeszcze chcialem zapytac czy samiec z tamtego nroku jest juz plodny

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-04, 11:52:36 )
    mam
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: patryk ( 2013-05-04, 12:02:38 )
    a czy masz złociste
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-04, 12:14:42 )
    mam tamtego roczne
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-04, 12:16:21 )
    niesie jaja ale podobno beda nie plodne
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-04, 20:40:17 )
    a te złociste to jednoroczne ci siadają??
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-04, 20:59:37 )
    bo ja mam z pod kury i nie wiem czy mi siadnie a jest jednoroczna ;//
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-04, 21:01:15 )
    bo ja mam z pod kury i nie wiem czy mi siadnie a jest jednoroczna ;//
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-05, 21:11:11 )
    to nie ja bo ja mam dorosłego koguta i dzięki już podłożyłem pod kurę :D
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-06, 17:39:10 )
    czy samica diamentowa juz powinna niesc jaja czy dopierop za rok samica jest z maja ale jeszcze nie niesie
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-08, 08:47:35 )
    No już w czora zniesła pierwsze jajko no ale samiec jest też z maja to nie wiem czy jaja będą dobre

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-05-08, 08:48:23 )
    No już w czora zniesła pierwsze jajko no ale samiec jest też z maja to nie wiem czy jaja będą dobre

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-11, 20:32:38 )
    co zrobić jak ba żanty się wylągną pod kurą do jakiego czasu mogą chodzić z kurą po polu puszczone luźno tak zeby nie uciekły ?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-12, 16:58:50 )
    ile razy w ciągu roku niosą bażanty złociste raz czy więcej ?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-14, 16:52:43 )
    a tobie ile?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-14, 20:00:32 )
    koledzy mam pytanie czy na hodowle bazantow diamentowych potrzebne jest jakies pozwolenie na chodowle zaswiadczenie cos takiego. bo mam sasiadke co jej przeszkadza ze sie dzee nad ranem i staraszy mnie policja i chcialem sie dowiedziec czy moze mi cos zrobic czy nie ???
    prosze o szybka odpowiedz ?
    czy wy ,macie jakies zezwolenia czy nic ?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-15, 21:10:14 )
    ale dlaczego tak mowisz zeby zalatwic to maga mi cos zrobic np jak na policje mnie poda ?

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-16, 21:40:32 )
    chcesz jejjeść?????
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-17, 21:10:15 )
    na twoim miejscu bym zaryzykował i dał te jajka do wysiadywania bo przecież maże być tak ze mają ten zaląrzek tylko tak mały ze nie widzisz
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-21, 21:43:38 )
    zielone !!
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-22, 15:22:57 )
    mam pytanie
    czy byle jaka kura wysiedzi jajka
    bo włożyłem pod kure 11 jaj
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-23, 19:41:29 )
    mugłbyś normalnie pisać bo nie załapałem ??
    napisz normalnie!!!!!
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-25, 16:08:14 )
    już rozumiem ale nie mam pojęcia dlaczego tak jest:(
    może ktoś dać radę jak zrobić aby bażanty znosiły regularnie jajka bo u mnie niosą raz na jakiś czas czasem co 2 tygodnie???
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-25, 19:47:59 )
    dwie mają rok a kolejne dwie już 2 lata

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-26, 15:36:39 )
    u mnie właśnie obie
    roczniki
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-28, 18:28:06 )
    maja brak wapna

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-29, 21:00:05 )
    ale daję im skorupki piasek mlecze

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-05-30, 18:06:29 )
    yhym... to sam nie wiem ale raczej chore nie są bvo normalnie wygląają :(

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-06-01, 08:20:05 )
    na drugi rok powinno byc lepiej jak samica bedzie miala dwa lata

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-06-01, 16:31:01 )
    dzięki :D

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-06-08, 07:55:56 )
    czy moze mi ktos powiedziec czemu z jaj wychodza jakies kaliki po wykrzwiane palce krzwe nogi co to moze byc
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-06-09, 09:45:38 )
    obracalem rano w poludnie i wieczorem

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-06-10, 21:58:12 )
    gura na dol obracalem 180 stopni
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2013-06-10, 22:00:31 )
    dobrze czy zle obracam te jaja
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-11-19, 18:58:36 )
    czy diamentowy sie skrzyzuje szlachetnym(lownym)
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: marcin ( 2013-11-24, 12:05:53 )
    Tak. nie doprowadzi do tego. Trzymaj każdy gatunek osobno.
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: patryk ( 2013-12-15, 19:48:44 )
    nie krzyżujcie czystych gatunków
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: ( 2013-12-31, 17:45:57 )
    czy jak samiec bedzie mial oslone na dziubie to czy zaplodni jaja
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Tomek ( 2014-01-07, 20:46:08 )
    Witam ,mam zamiar zacząć hodować bażanty diamentowe,miałem kiedyś łowne ale za małe doświadczenie i....Chcę przeznaczyć na to wolierę 15m kwadratowych.Ogólnie raz że szłyszałem że tak jest lepiej a dwa to mi tak pasuje ,ale mógłbym zmienić nieco.Chodzi mi o podłoże ,bo myślę na betonowym na który wysypię 15-20cm warstwę piasku...Ogólnie chcę zaadoptować garaż metalowy,ściągnąć blachę i założyć siatkę.Oprócz osłony od zimna wiatru itp jakieś scianki,zrobić by trzeba jeszcze jakiś kurnik ? na zimę itp.Ma on byś na ziemi czy lepiej jak go zrobię wyżej? i czy baząnty tam będą wchodzić?Ponoć też nie może byś za mała żeby samiec ogona nie stracił.Jeśli zdecyduję się na podłoże betonowe z piaskiem i odrobiną kory to znowu nie będę mógł żadnych roślin sadzić ,czy to wpłynie jakoś nie korzystnie ? bo przecież można inne kryjówki porobić ,pień drzewa pusty ,krzaki itp. Coś jeszcze można by dodać.A i ile kurek najlepiej 2-3 i jak zimą z nimi,wystarczy woliera załonięta od zimna i jakiś kurniczek ? Z góry dzięki za odpowiedzi.Myślałem żeby mieć łowne ale te jednak bardziej mi się podobają :P ,tamte mają dziwne zachowania hehe może kiedyś
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2014-01-09, 17:51:48 )
    umnie chodza po golej ziemi mam tylko zasloniete od wiatru no i zgury przekryte zeby bloto sie nie robilo jak pada
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Tomek ( 2014-01-10, 01:47:56 )
    żadnych kurników itp. nie masz? ,p myślałem ze muszą byś na zimę,chcę im zrobić jakieś naturalne kryjówki ,ale beż drzewek chyba przeżyją ?.1 kogut i te 3 kurki chyba starczą.Ja nie wiem, czasem jak oglądam na necie to ludzie mają takie woliery że maskara,dziwię się jak te ptaki tam żyją,a ja sie tak czaję ,no ale też chcę żeby była ozdobą.Jestem z Wielkopolski,południa,są może gdzieś w pobliżu jakieś giełdy ptaków gdzie mógłbym spokojnie wybrać coś dla siebie?? Wie może ktoś ile kosztuje kogut już taki wypierzony kilku letni tak i kurka ,tak plus minus...
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2014-01-10, 18:27:11 )
    popatrz sobie na alegro ale wybarwiony samiec okolo 200 zl
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: Tomek ( 2014-01-10, 20:35:39 )
    na allegro patrzę i na tablicy też,tak pytam czy jakieś giełdy nie ma bo z rybkami i innymi zwierzakami są to te pewnie też :).Ogólnie jeszcze się zastanawiam nad diamentem a złotym,fajny też jest kiściec tajwański lub bażant kasztanowy ale to na przyszłość....Jak na razie coś z tych 2 ,chociaż bardziej jestem za diamentem ale będę musiał jeszcze zobaczyć na żywo i sie zastanowić.Miałem łowne kiedyś ,strasznie płochliwe..zresztą je możemy juz spokojnie na łąkach itp zobaczyć.Bardzo lubię bażanty już dawno chciałem mieć znowu ale się człowiek włóczył za pracą i...Dla mnie woliera i bażanty są, dają klimat takiej dzikiej natury w domu hehe coś koło tego
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2014-01-12, 11:15:58 )
    ja mam lowne diamentowe i zlociste no i pawie mam
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: darek ( 2014-01-12, 11:18:21 )
    kup sobie mlode sa tajsze a na jesien i tak sie wybarwia
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: tazman ( 2014-01-28, 17:28:18 )
    kupie koguta wybarwionego diamenta i dwie lub trzy kurki. jak ktos ma to prosze o kontakt
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: hodowca ( 2014-04-01, 10:51:29 )
    a ja mam Diamentowe wyklute z pod kury i se chodzą po podwórku i nie uciekają o 17 siedzą już w kurniku , i niech nikt nie pieprzy ze one uciekną bo do ptaka też trzeba mieć podejście bażant diamentowy to bardzo łatwy gatunek do oswojenia i nie ma prawa się bać właściciela chyba ze ktoś ostro płoszy je , oswojić możesz (Srebnego, złocistego, diamentowego ,bananowego ), co do łownego bym musiał się zastanowić bo to ma we krwi wolność !

    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Autor: kasia ( 2014-04-15, 15:42:10 )
    witam !czy mają państwo na sprzedaz pióra ogon bazanta?
    Komentarz nie posiada autoryzacji. Może zostać usunięty.
    Dodaj swój komentarz:
    Autor:    Wpisz wynik dodawania: 2+5=    
    Przeczytaj regulamin umieszczania opinii.