Ptaki ozdobne
Login:
Hasło:
lub Zarejestruj się
  • Polecaj:

  • Informacje i porady:

    Gatunki i rasy:

    Indeksy:

    Ogłoszenia

    Informacje dodatkowe

    Nasza hodowla


    Ciekawe komentarze:
    Artykuł: Bażant złocisty
    Witaj kuba. Bażanta możesz odebrać od hodowcy kiedy chcesz z tym że kogut jest przydatny w hodowli jak ma minimum 2 lata i jest już w miarę wybarwiony i najlepiej jak masz jednego koguta i 2/3 kury więcej kogutów w wolierze i masz gwarantowane walki ...czytaj więcej
    siwy 2013-08-29 11:40:38
    Artykuł: Bażant złocisty
    Też miałem problem z zamarazającą wodą w poidłach. Kilka razy dziennie musiałem chodzić do woliery żeby wywalić bryłę lodu z poidła i nalać świeżej wody. Dolewanie ciepłej wody niewiele dawało bo przecież momentalnie stygła i zamarzała. Jednej zimy ...czytaj więcej
    Alek 2012-12-11 08:23:51
    Artykuł: Paw królewski
    zobacz, czy trawi jedzenie,czasem ma nie strawiony pokarm przez kilka dni,wtedy na sile daję pieprz mielony np. z kawalkiem zmoczonego chleba.wygrzeje i strawi,tak mialem ...czytaj więcej
    2012-11-20 20:38:27
    Artykuł: Paw królewski
    tu nie chodzi o to bo sprzatam kurnik raz w tygodniu i wymieniam cala słome wiec to nie to pawica ma spuchnieta jedna strone głowy a z oka wydziela sie piana jutro juz nie bedzie widziala na to oko bo jej zaschnie ta piana tak juz mialem z tym ze jeden ...czytaj więcej
    2012-10-28 13:40:31
    Artykuł: Paw królewski
    zastanawiam sie caly czas nad kupnem powstrzymuje mnie zblizajaca sie zima paw ktorego mam wychowywany jest jeszcze przez indyke chociaz ma juz 4 miesiace i jest juz przyzwyczajony wie gdzie sie schronic gdzie wchodzic na noc znowu kiedy kupie samca do ...czytaj więcej
    2012-10-06 18:19:21
    Artykuł: Paw królewski
    wszystkie znaki wskazuja ze jest to samica jednak dzisiaj zauwazylem ze kiedy 2 indyki lezaly sobie na trawie paw podniosl ogon do gory skrzydla opuscil na dol i zaczął sie puszyc jak robi to dorosly samiec i teraz sam juz nie wiem slyszalem ze samice ...czytaj więcej
    2012-10-01 20:33:00
    Artykuł: Choroby piskląt i kurcząt
    Mój kurczak z własnego wylęgu po 8 tygodniach dostał skrętu szyj, w gnieździe jest 7 kurcząt. choruje już 5 dni a inne kurczaki nie mają żadnych objawów choroby. chory kurczak tak ma okręconą szyje że trzyma ją na plecach, wygląda okropnie. Co to za ...czytaj więcej
    Kaśka 2012-09-01 15:56:43
    Artykuł: Paw królewski
    Moje pawice zaczęły znosić jajka po dwóch latach.W tym roku od maja .Podbieralem im i niosą nadal.Skonczą znosić chyba w tym miesiącu jak samiec zacznie tracic ogon.Samica znosi jajko co drugi dzien.U mnie znosi około 18 ...czytaj więcej
    ex 2012-07-22 19:24:58
    Artykuł: Przepiórki w hodowli
    Czyli jaja przepiórze w sklepach to zwykły chów klatkowy. Dziękuję, nie kupię choćby kosztowały nawe 1 grosz. Jakie aspekty zdrowotne może mieć coś powstałe w takim ...czytaj więcej
    jelonek 2012-07-07 17:30:31
    Artykuł: Bażant złocisty
    ja jaja podkładam pod zwykłe kury a najlepiej jest pod liliputke bo jest mala i lekka a karmie pasza do kurczakow i wszystko jest ok. złote wybarwiaja sie po roku czasu czyli z zeszłego roku wybarwiaja mi sie teraz. co do podkładaniajaj pod gołebie to ...czytaj więcej
    patryk28 2012-06-25 22:20:06

    Lilianka (łać.Neophema bourkii)

          Lilianka ma łagodne usposobienie i bardzo dobrze współżyje z innymi ptakami. Zamieszkuje południową i zachodnią Australię. Naturalnym środowiskiem tego ptaka jest busz. Lilianka żywi się nasionami trawy , krzewów , chwastów , młodymi pędami roślin , owocami oraz pokarmem zwierzęcym, którego najwięcej potrzebują podczas wychowywania piskląt. Gniazduje trzy razy w roku.
    Lilianka
  • Wygląd lilianki
  • Hodowla Lilianki
  • Rozmnażanie Lilianki
  •      

    Wygląd Lilianki.

    Czoło ma niebieskie, obwódka oczu szarobiała. Glowa, grzbiet oraz kuper są koloru brunatnoszarego. Pióra pokrywowe ogona są szare z zielonym nalotem, lotki boczne są koloru niebieskiego zaś środkowe lotki mają kolor brunatnoczarny. Podbródek i górna część piersi są barwy fioletowobrunatnej w wyraźne cętki, dolna część piersi oraz brzuch fioletoworóżowe z cętkami bledszymi. Boki i pióra pokrywowe podogonowe są barwy błękitnej. Małe pióra pokrywowe skrzydeł są niebieskie, a pozostałe szafirowobrunatne. Ciemnoszafirowego koloru z niebieskimi obrzeżami, są lotki. Dziób oraz nogi szare. Samiczka Lilianka jest podobna do samczyka, różni się jedynie tym, że nie posiada niebieskiej plamki na czole.      

    Warunki chowu Lilianki.

    Ptaki te nie są trudne w hodowli, mogą przebywać z innymi łąkówkami lub małymi ptakami egzotycznymi. W czasie chłodnych dni Lilianki nie mogą przebywać w wolierach oraz w pomieszczeniach gdzie temperatura spad poniżej 15 ° C. Dobrze czyją się w temperaturze powyżej 18 ° C, w pomieszczeniu bez przeciągów i dobrze naświetlonym. W klatce powinno być naczynie ( mała miseczka) w której powinna co dziennie być czysta woda, ponieważ Lilianki lubią się kąpać. Klatka dla jednej pary Lilianki powinna być o wymiarach : 70 x 50 x50 cm i być wyposażona w żerdzie o grubości 15 mm. Dno klatki należy wysypać piaskiem. Pokarm Lilianek musi być bardzo urozmaicony, powinien zawierać konar, proso, len, owsik, murzynek, mak, słonecznik, różne owoce, konopie, zielonki oraz skiełkowane nasiona. Lilianka potrzebuje dużo białka zwierzęcego wiec powinny otrzymywać dwa razy w tygodniu karmę jajeczną, larwy mącznika młynarka lub mrówcze jajeczka. Uzupełniającymi pokarmami mogą być : Bebiko, Humana lub sproszkowane mleko oraz suchary, sproszkowane mleko, biszkopty. Sole mineralne możemy dostarczać za pomocą wapna ptasiego i tłuczonych skorupkach kurzych jaj.
         

    Rozmnażanie Lilianki.

    Liliankę można rozmnożyć łatwo jeśli para jest dojrzała płciowo ( min 18 miesięcy powinien mieć ptak w fazie rozmnażania). Legi się dobrze odbywają, jeżeli para ma osobną klatkę, gdzie nie musi się obawiać niechcianych współlokatorów. Klatka lęgowa powinna być duża. Budka lęgowa musi mieć wymiary: 25x18x18 cm. Musi się w niej znajdować torf oraz trociny. Lilianki nie robią kunsztownych gniazd.       Para Lilianek szybko nabiera do siebie zaufania. Prawie nigdy nie dochodzi do kłótni pomiędzy samiczkami a samcami. Szybko przystępują do lęgów i są dobrymi rodzicami. Samiczka wysiaduje jaja przez ok 18 dni zazwyczaj jest to od 4 do 6 jaj. Samczyk pilnuje klatki. Młode wychowują razem, potrafią się także zaopiekować pisklętami łąkówek i papużek falistych. Kontrola gniazda jest dozwolona podczas wysiadywania i wychowu młodych. Lilianka nie może zabraknąć pokarmu z wyżej wymienionego. Dobrze karmione młode wychodzą z budki po 30 dniach, ale nadal są karmione przez rodziców. Kiedy są dojrzałe oddziela się je od rodziców, można to poznać po tym, że zjadają także nasiona a nie posilają się tylko za pomocą miękkiej karmy. Lilianki powinny odbywać legi dwa razy do roku.

    Komentarze (0)
    Brak komentarzy do tego artykułu

    Dodaj nowy wątek

    Temat:
    Treść:
    Autor: Napisz wynik działania: 5minusplus 4 =
    Walczymy ze spamem w komentarzach. Spam generują roboty. Rozwiązanie powyższego działania przekonuje nas że nie jesteœ robotem :)
    Jesteś niezalogowany. Zaloguj się lub zarejestruj i zyskaj dostęp do zaawansowanych funkcji portalu zupełnie za darmo!